Voor Rijkswaterstaat zijn wij op zoek naar een Contractadviseur.
LET OP:
• Geen ZZP & Geen ZZP Indirect
• Rol is op Locatie
• 36u p/w
• Eisen & wensen - graag uitschrijven in het CV!
• Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op diverse wensen. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen en wensen: plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden;
• Let op! Vanwege AVG heeft Rijkswaterstaat expliciete voorwaarden gesteld voor het aanbieden van CV's! Zie onderaan.
Rijkswaterstaat
Programma’s, Projecten en Onderhoud (PPO) is een van de zeven landelijke organisatieonderdelen van Rijkswaterstaat. PPO werkt aan het onderhoud van Rijkswegen, Vaarwegen, Bruggen, Waterkeringen en Sluizen en de Bedieningsinstallaties in heel Nederland. Dit doen we metuitdrukkelijke aandacht voor duurzaamheid, een veilige en gezonde leefomgeving en innovatie. Zo dragen we actief bij aan de waterveiligheid van Nederland, doen we proeven met Smart mobility, intelligente transportsystemen en het hergebruiken van grondstoffen uit ons areaal. Samen met
marktpartijen werken we innovatieve ideeën uit en passen die toe in onze projecten.
Je werkt vanuit de kaders van Rijkswaterstaat. Standaardisatie, uniformiteit en het borgen van kwaliteit zijn daarbij belangrijke aspecten. Je speelt een actieve en stimulerende rol in het delen en uitwisselen van kennis. Daarnaast werk je nauw samen met vakinhoudelijke inkoop- en contractadviseurs. Je bent alert op nieuwe ontwikkelingen en deelt actief je kennis met collega’s binnen het Projectteam en zet actief jouw netwerk in om kennis te verbreden.
Opdrachtomschrijving
Rijd een rondje door ons land en je ziet vele (vaar)wegen, tunnels, bruggen en sluizen. Voor het beheer en onderhoud zijn aan ieder object een of meerdere opdrachtnemers toegewezen. Als adviseur contractmanagement bij Rijkswaterstaat ondersteun jij in het contractmanagement: van voorbereiding en aanbesteding tot en met contractuitvoering. Je bent breed en landelijk inzetbaar voor onze Flexpool Inkoop- en Contractmanagement.
We zijn binnen PPO Inkoop- en Contractmanagement (ICM) per april 2023 gestart met de opzet van een Flexpool. We zoeken een adviseur contractmanagement die het als een uitdaging ziet tijdelijk in te springen wanneer er knelpunten ontstaan bij inkoop- en contractmanagement. Hierbij kun je denken aan vervanging bij ziekte of ongeplande uitstroom van een medewerker. Je zorgt dan dat het projectteam blijft draaien totdat een vaste vervanger dan wel een andere oplossing is gevonden. Dan stap je naar een ander project of help je extra bij een andere klus. Zo doe je ervaring op bij diverse teams, werkvelden en regio’s; je ontwikkelt je breed op het werk in de verschillende delen van Inkoop- en Contractmanagement en kan je leerervaringen van de ene plek weer benutten op de andere plek. Zo bouw je ook mee aan een sterker Inkoop-en Contractmanagement.
Resultaat opdracht
Als contractadviseur speel je een grote rol tijdens de contractvoorbereiding, -aanbesteding en - uitvoering. Dankzij jou liggen er heldere contracten en contracteisen. Tijdens looptijd kom met je passende beheersmaatregelen rondom kwaliteitsborging, planning en voortgang. Verder voer je controles en systeem- en procestaken uit. Zo ga je om tafel met gecontracteerde partijen, check je voorstellen tot wijzigingen en contracten bij collega’s van juridische zaken en houd je de eventuele overlap met andere contracten in de gaten.
Ook kun jij ingezet worden binnen het landelijke Inkoop-en Contractmanagement team die zich bezighoudt met de raamovereenkomsten en diensten inkoop.
Binnen een projectteam trek je samen op met je collega’s inkoop en contractmanagement en de andere disciplines. Van het vaststellen tot inkoopstrategieën en de contractvoorbereiding tot aan de aanbesteding en uitvoering van projecten: jij pakt het samen met jouw projectteam op. Je ondersteunt de contractmanager die de regie voert op de contracten, waaronder ook de secundaire contracten ter ondersteuning van de grootschalige contracten. Je onderhoudt hierbij nauw contact met je inkoper en overige disciplines en doet de voorbereiding voor de contractbeheersing en rechtmatigheid van betalingen. Naast het in gesprek zijn met de opdrachtnemer(s), laat je toetsen uitvoeren, en stel je jezelf steeds de vraag of de opdrachtnemer voldoet aan de contracteisen. Wordt aan bepaalde eisen rondom tijd, geld en kwaliteit niet voldaan of worden afspraken niet nagekomen, dan ga je om tafel met de aannemer. Daarnaast zorg je samen met je collega contractmanagers voor de professionele invulling van ons contractmanagement. Kan ons inkopen contractmanagementproces beter? Dan kom je proactief met verbetervoorstellen. Eigen initiatief wordt gewaardeerd en beloond!
Leiding en toezicht
Ja.
Meest essentiële competenties
• Je bent flexibel, nieuwsgierig en kunt snel schakelen, je hebt empathisch vermogen en je bouwt makkelijk goede samenwerkingsrelaties op
• Je kunt goed plannen, organiseren en bent innovatief. Je weet goed met druk en weerstand om te gaan.
• Je hebt een proactieve instelling en oplossingsgerichte en verbindende houding. Je stuurt op kwaliteitsborging en kennisdeling
• Je hebt een sterk omgevingsbewustzijn en weet je aan te passen aan verschillende teams en stakeholders om tot de beste resultaten te komen
Eisen
1 De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding.
2 De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis van en aantoonbare werkervaring als contract adviseur , in het werkproces aanleg en onderhoud GWW.
3 De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis van en aantoonbare werkervaring met wijzigingenproces, risicomanagement en kwaliteitsmanagement in het werkproces aanleg en onderhoud GWW.
Wensen
1 De mate waarin de aangeboden kandidaat aantoonbare kennis heeft van en ervaring met SCB.
2 De mate waarin de aangeboden kandidaat ervaring heeft met werken in de projectteams volgens de principes van het IPM model.
3 De mate waarin de aangeboden kandidaat aantoonbare kennis heeft van en ervaring met dienstencontracten.
4 De mate waarin de aangeboden kandidaat aantoonbare ervaring heeft in onderhoudscontracten
• Bij voortijdige beëindiging geldt dat een opzegtermijn van minimaal 1 maand in acht wordt genomen;
• BELANGRIJK!: Vul alle kandidaat gegevens juist in. Bij het voorstellen: CV in PDF met voor- en achternaam en vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die de klant wil ontvangen met de aanbieding;
• Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens (enkel de bedrijfsnaam en logo mogen zichtbaar zijn op het format).
• Mailadres wel in de motivatie vermelden, deze dienen wij in te vullen tijdens het aanbieden! (Bij geen mailadres van de kandidaat, kunnen wij de aanbieding niet accepteren!).